08 Nisan 2007

Kuzu Artık Yürüyor

Doğum gününün üzerinden bir aydan fazla zaman geçti ama ben bir türlü küçük kuzu ile ilgili gelişmeleri aktaramadım.
Öncelikle Defnoşcuk hastalandı. Uzun süren ve ne yaptıysak açılmayan burun tıkanıklığından sonra nihayet bir gece kulağının ağrıdığını ifade etmesiyle soluğu doktorda aldık ve orta kulak iltihabı teşhisiyle antibiyotiğimizle eve döndük. 1 hafta antibiyotik ve diğer ilaçları kullandıktan sonra büyük oranda düzelme oldu. Sürekli serum fizyolojikle burnunu temizledik ve bu işte hiç zorlanmadık. Bizim cadı tam da ablası gibi burnuna serum fizyolojik sıkılmasından büyük keyif alıyor. Hemen burnunu öne doğru uzatıp sıkmamız için bize yardım ediyor. Yetmiyor eline alıyor kendi yapmaya çalışıyor. Bu hali gerçekten görülmeye değer bir manzara. İlginç bir şekilde Ezgi de çok sever bu işlemi, hep daha fazla sıkmamı ister. Şahsen benim hiç hoşlanmadığım bir şey. Kendime asla yapmadım (ama denedim oradan biliyorum) ve sanırım da yapmam.

Evet iyileştik derken geçen haftalarda geceleri özellikle de sabaha karşı öksürmeleri ve eğer kazara yakın bir saatte süt içtiyse kusmaları başladı. Ama gündüz gayet iyi ve neşeli. 1 haftaya yakın devam eden bu durum sonucunda boğazlarında bir sorun olabileceği düşüncesiyle yeniden doktor ve bingo! Üst solunum yolu enfeksiyonu ve yeniden antibiyotik bizim evimize misafir oldular. Şimdi kuzucuk antibiyotiğine devam ediyor umarım en azından yakın bir zamanda yeniden kullanmak zorunda kalmaz. Ama bir iki gündür Ezgide de yeniden öksürük başladı, ikisi birden tamamen kurtulamazsa bu hastalıklar evden çıkıp gidemiyor malesef.
Ama biz deki asıl büyük haber Defne'nin artık tam anlamıyla yürüyor olması. Doğum gününden beri ellerini bırakıp bize doğru adımlar atıyor ve bundan da çok fazla hoşlanıyordu. Her geçen gün bu konuda biraz daha ilerledi ve nihayetinde son bir haftadır evin içinde son hızla koşar oldu. Yani dediğim gibi yürümeyi de geçti koşturuyor. Sanırım bu kadar hızlanmasında pay sahibi olanlardan biri Ezgi ile 1 haftadır bizde misafir olan Ezgi'nin Türkiyeden arkadaşı Ege'nin evin içinde onunla oyunlar oynamaları. Bu iki küçük canavar Defno'nun oyuncağını alıp odadan odaya kaçıyorlar, minik hatunda onları yakalamak için tam gaz evin içinde koşturuyor. Ara ara dengesini kaybetmiyor değil ama bu onu hiç bir zaman durdurmuyor. Eller önde bacaklar açık küçük teletubi evin içinde keşifte.

7 yorum:

imo dedi ki...

çok tatlı bu kuzucuk annesi.daha evvelde kızım küçükken ablasının sitesine denk gelmiştim bir yerlerden ,o zaman bağlantı kötüydü bir türlü açamıyordum sayfaları şimdi pek sevindim yeniden bulduğuma heleki kardeşi olduğunu duyunca.
yanlız bence bu serum fizyolojik sıktırmak isteme olayı çok ilginç,yani benimkızım sanki kesiyormuşum gibi ağlar bende hiç uğraşmam o yüzden.ee şanslı anneler varmış demekki.
böyle tatlı kuzucukları görünce bir tane dahamı acaba deyip zor geliyorum kendime ...

Ceylin ve Mert dedi ki...

masallah kızınız cok tatlı, allah bağışlasın, tombik tombik...en cok da saçlarına bayıldım :))) masallah...
benim kızım 8 aylık, saçları hala çok kısa :((( sizinkinin 6 aylık resimlerine baktım da, o zaman bile ne kadar uzunmuş...

sevgiler,
senem

Adsız dedi ki...

Aman da amann teyzesinin kuzusu... Büyüdün de yürümeyide öğrendin demek haa.. Seni son gördüğümde daha yeni yeni sıralamaya çalışıyordun ..Baktın olmuyor hopp popo ustu oturuveriyordun yere. Ama biliyormusun çook şanslısın.. Peşinden koşturduğun bir ablan var evde. İkinizide çokk seviyorum

Nukhet dedi ki...

Merhaba Imo
Ben de sizi bloglarra ilk takılmaya basladigimdan bu yana biliyorum. Ziyaretime gelmeniz cok hos. Ezginin sitesini de birvakit bulsam guncelleyecegim ama hic vaktim olmuyor. Herneyse evet benim cocuklar bu burun temızletme konusunda bir garip oldular ne ben ne de babamız sevmez bu isi. aman aman diyeyim boyle devam eder insallah. Sevgiler

Nukhet dedi ki...

Sevgili Ceylin

Evet bu kuzunun sacları dogdugunda coktu ustune bır de hıc dokulmedı neredeyse. Sımdı de saclarını savura savura gezıyorç Sızın mınıge de sevgıler

Nihan dedi ki...

Cok seker Defnecik masallah. Bu arada Nazli da burnuna serum fizyolojik sikilmasindan neredeyse dogdugu gunden beri hoslaniyor, merak edip bir kere de ben siktim burnuma nesi hosuna gidiyor acaba diye. Anlayamadim niye bu kadar hoslandigini.

Adsız dedi ki...

SIMDI BENIM, HERKES GIBI, CANIM CICIM , AMAN NE SEKER BIR COCUK DIYE MESAJ YOLLADIGIMI SANIYORSUNUZ AMA NE YAZIKKI YANILDINIZ. COCUGUNUZ SIZE TATLI, BANA SADECE BURADAN OBEZ GORUNDU, BU KONUYU DAHA COK DIKKATE ALIN, MUMKUNSE COCUGUNUZU BIR DIYETISTENE GOTURUN,SAGLIK VE MUTLULUK DILEKLERIMLE